Sunny Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Carmen Beek - WaarBenJij.nu Sunny Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Carmen Beek - WaarBenJij.nu

Sunny Mui Ne

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

10 Maart 2016 | Vietnam, Mui Ne

Na 3 nachtjes in ho chi minh stond ik om half 8 's ochtends klaar om de bus in te gaan. Dit duurde allemaal uiteraard wat langer dan verwacht, en opeens stond er een man met een scooter waar ik met tas en al achterop moest naar de bus. Het was dus blijkbaar een slaapbus, met een soort ligbedjes erin, best fijn! Na een reis van ongeveer 5 uur kwam ik aan in mui ne. Je zag door het raam de zee en het strand en overal eettentjes. Ze hadden me helaas niet op de goede plek afgezet en daar stond ik dan, middenin een nieuwe plek en geen idee waar ik heen moest. Gelukkig was daar weer de bekende man op de scooter die mij wel voor een euro naar mijn hostel wilde brengen. Het hostel was helemaal top! We mochten de zwembaden van het hotel gebruiken. Toen ik eenmaal helemaal ingevet was met zonnebrand spray en mijn bikini uit mijn tas had gevist, ging ik naar het zwembad. Daar raakte ik al snel aan de praat met een Canadees en een Chinees, die eigenlijk vanbinnen geen Chinees was en heel open was over hoe alles in China gaat. Zo interessant! We besloten naar het strand te gaan waar je overal kitesurfers kan zien, heel gaaf. Daarna hebben we voor iets duurder dan normaal een luxe smoothie genomen bij een belachelijk groot resort op het strand, we vonden dat dat wel kon voor een keertje. Na een douche en schone kleren aangedaan te hebben vonden we het tijd om te gaan eten. Mui Ne staat bekend om hele goede seafood, dus dat wilden we wel proberen! De Chinese jongen had nog een vriend in het hostel die ons meenam naar een hele leuke plek, en er ging lastminute ook nog een heel schattig Chinees koppeltje mee. We bestelden allemaal een bord met seafood en hebben alles gedeeld, met uitzicht op zee en het ruisen van de golven op de achtergrond. Een toetje konden we niet meer op, maar we gingen met een paar nog wel even wat drinken bij het zwembad. We hadden gesprekken over van alles, het begon met het Chinese studentenleven en het eindigde met genetisch gemanipuleerd eten en de vervuiling van de aarde. Toen was iedereen wel moe, dus ging ik naar mijn slaapzaal toe.

Slaapzalen zijn nog wel een onderwerp apart; je ligt dus met een aantal mensen (hier 8) op 1 kamertje in stapelbedden. Heel leuk, totdat de eerste keihard begint te snurken. Dan als je net slaapt, komen er om 2 uur mensen terug van het uitgaan, die het dan een goed idee vinden om het licht aan te doen. Als je dan net weer je ogen dicht hebt, gaan er om 3 uur wekkers omdat er mensen zonsopgang gingen kijken. Dit gaat de hele nacht dus wel een beetje zo door. Gelukkig leer je er wel snel nieuwe mensen door kennen en kan het ook super gezellig zijn! Het is alleen wel eventjes wennen, haha.

Toen ik wakker werd, heb ik eerst ontbeten met wat meisjes uit Canada bij een klein tentje waar ze heerlijke fruit pannenkoeken maken. s' Middags heb ik met de Canadees een scooter gehuurd om de zandduinen te gaan bekijken, zo mooi! De rit er naartoe was ook heel gaaf, langs het strand en alle vissersbootjes. Ik vind het sowieso heel leuk om achterop een scooter te zitten, ik weet niet waarom maar het is gewoon leuk! Op de heenweg was er wel 1 spannend moment! Er stond opeens politie die scooters aanhield en om rijbewijzen vroeg. Het Canadese rijbewijs zou volgens deze 'politie' niet voldoen aan de eisen en we moesten 30 euro betalen. Dat gingen we dus mooi niet doen want dat rijbewijs was prima in orde! We hebben gedaan alsof we mensen
Gingen bellen en ik heb op internet opgezocht hoe een correct rijbewijs eruitziet. Ze hadden door dat wij doorhadden dat ze ons aan het oplichten waren en gelukkig hebben ze ons toen laten gaan! De terugweg na een mooie zonsondergang verliep gelukkig vrediger. Ik ging vroeg slapen want ik ging de dag erna de zons opgang kijken, dus moest om 3 uur op! Tijdens die Tour weer hele aardige mensen ontmoet. We gingen ook naar de fairy stream, een klein stroompje waar je op blote voeten doorheen kan wandelen langs witte en rode zandrotsen, heeeel mooi! We waren alleen wel heel erg moe dus we waren ook wel blij om weer terug te gaan.

s'Middags zou mijn bus naar de volgende plek gaan, dus ik had nog 2 uur om mezelf te vermaken. Toen gebeurde er iets geweldigs; ik vond een winkeltje waar ze oordopjes verkochten !!! Ik kan weer rustig slapen haha! daarna vond ik dat ik wel een massage mocht nemen, voor 5 euro masseren ze een halfuur je rug, heerlijk. Toen was ik helemaal klaar om de bus in te gaan, op naar de volgende plek!

  • 10 Maart 2016 - 08:22

    Irene:

    Hoi Carmen!
    Wat een leuk verhaal, ik zat gelijk ook in de hostel,op t strand en aan de seafood!!
    Wat schrijf je leuk en goed!!
    Blijven doen, ik ben fan! En volger hahaha!
    Heel veel plezier, t klinkt fantastisch!!
    XxXX irene

  • 10 Maart 2016 - 09:00

    Daddy Chris:

    Carmen, wat maak je al veel leuke dingen mee en ontmoet je veel mensen met verschillende nationaliteiten. Geniet ervan en blijf goed op jezelf passen. Kus van je paps

  • 11 Maart 2016 - 12:40

    Petra Van Der Beek:

    Wat een leuk verslag lekker genieten Veel liefs OMA

  • 11 Maart 2016 - 14:30

    Cobie Verdouw:

    Lieve Carmen, leuk om te lezen wat je beleefd.
    Lieve groetjes van oma en opa Verdouw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Ik ben Carmen, 18 jaar. Ik heb een tussenjaar tussen school en studeren waarin ik ga reizen

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 3100

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: