Happy hoi an - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Carmen Beek - WaarBenJij.nu Happy hoi an - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Carmen Beek - WaarBenJij.nu

Happy hoi an

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

18 Maart 2016 | Vietnam, Hội An

Happy hoi an

Daar was ik dan, weer een nieuwe plek. De ondertussen bekende man met de scooter bracht me naar mijn nieuwe hostel, waar me een grote verrassing te wachten stond. GEEN STAPELBEDDEN! Het waren twijfelaars, echt geweldig! Het lag zo lekker. Die avond ging ik met een Amerikaans meisje van mijn kamer uit eten in een heel leuk restaurantje, het eten was heerlijk! Ik had een lokale beef stew met rijst, en een smoothie, waar ik hier veel te veel van drink maar het is zo lekker! Na het avondeten vonden we dat we nog wel een toetje mochten. We liepen langs het water onder allemaal gekleurde lampionnetjes door op zoek naar een plek met crêpes. Eindelijk hadden we ze gevonden en zaten we aan een enorme bananen pannenkoek met een drankje. We keken uit over de rivier en er liepen overal mensen. Het was heel erg sfeervol. Na ons toetje was het al best laat (vonden wij) dus we gingen terug naar onze enorme bedden om een goede nacht te maken. Dit werd een beetje ruw verstoord door de man die op onze kamer lag, die een oorderdovende snurk show gaf. Desondanks toch in slaap gevallen, ik word er steeds beter in! De volgende dag ging ik het oude centrum bekijken en een kaartje kopen waarmee je 5 musea en/of bezienswaardigheden langs kon. Ik ben ook langs de kleermaakster Maya geweest, waar ik wat kleren heb besteld om te laten maken. Mijn eerste op maat gemaakte kleding, spannend!
Na voor lunch de lokale specialiteit cao lao te hebben geprobeerd (noodles met varkensvlees en groente) ging ik weer verder lopen om dingen te zien. Alle gebouwen in het oude centrum zijn een soort zacht geel van kleur en overal hangen dus lampionnen met lampjes erin, superleuk. Ook kan je overal wel lekkere smoothies, koffie, toetjes en hoofdgerechten vinden. Die avond was er een nieuw meisje bijgekomen op onze kamer, die toevallig uit Nederland kwam! Ze is wel 28 en ik 18 maar dat maakte gelukkig niks uit want het was super gezellig. We zijn met zijn drieën naar een heel leuk restaurantje geweest (wel lastig om te vinden haha) en daar kregen we allemaal vlees, groenten, rijstpannekoeken, sausjes en rijstpapier om er loempia's van te maken. Je legt van alles wat op de rijstpapier en dan rol je het op, dippen in de saus en dan genieten! Het was erg lekker en ook heel gezellig. Vietnamees eten is geweldig. Daarna was het uiteraard weer toetjes tijd dus zijn we naar een ander café gegaan om crêpes te halen en nog wat te drinken. Na een leuke avond gingen we terug om weer van onze enorme bedden te genieten.

De laatste dag kon ik mijn kleren ophalen, het resultaat was nog beter dan ik had verwacht! Daarna ging ik weer rondlopen en smoothies drinken, het oude centrum is echt heel leuk. De lunch was ook lekker, behalve dat er kippen lever door m'n rijst was gegooid en dat is dus echt helemaal niet lekker ben ik achtergekomen! Weer wat geleerd. 's avonds was het Amerikaanse meisje weg en werd het een Nederlands etentje. We hebben even gezondigd tegen Vietnamees eten en een pizza met bier besteld. Wel Vietnamees bier, voor het idee! Een pizza kan zo heerlijk zijn af en toe. We zijn nog naar een bar geweest waar heel veel mensen waren maar rond 12 uur waren we toch wel moe dus werd het weer tijd om terug te gaan, want de dag erna moest ik om 8 uur klaar staan om achterop een scooter naar de volgende plek te gaan! Maar ik heb zeker wel genoten van hoi an, een echte aanrader!

  • 19 Maart 2016 - 17:38

    Aliceenwatze:

    Heel leuk om te lezen, Carmen! We volgen je met Plezier. Alle goeds!

  • 21 Maart 2016 - 19:53

    Petra Van Der BEEK:

    EEN LEUK VERSLAG .IK GA ZO MET PLEZIER MET JE MEE.LIEFS OMA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Ik ben Carmen, 18 jaar. Ik heb een tussenjaar tussen school en studeren waarin ik ga reizen

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 3095

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: