Beach & bar in bai xep - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van Carmen Beek - WaarBenJij.nu Beach & bar in bai xep - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van Carmen Beek - WaarBenJij.nu

Beach & bar in bai xep

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

16 Maart 2016 | Vietnam, Quy Nhơn

Na dalat wilde ik eigenlijk door naar nha trang voor 1 nacht en dan naar hoi an, maar de eigenaar van het hostel had een beter idee voor me. Ik kon ook naar bai xep, naar een hostel op het strand waar je zo je kamer uitloopt en de zee in kan als het ware, met een bar en restaurant, een beetje in de middle of nowhere. Het zag er top uit dus ik dacht, waarom niet! Na een telefoongesprek met Chris, de eigenaar, heb ik een bus geboekt en daar ging ik weer! Ik had een 3 uur lange stop in nha trang waar ik een hele vieze pasta als avond eten had. daarom en om de hele sfeer daar was ik blij dat ik er niet een nacht hoefde te blijven! Ik ging de slaapbus in richting qui nonh, vlakbij waar ik heen moest. De chauffeur had erg veel moeite met begrijpen waar ik nou heen wilde dus om 12 uur 's nachts werd ik in mijn eentje gedropt op een plek waar geen taxi's waren en het was 10 km van mijn hostel verwijderd.. Daar stond ik dan. En daar was hij weer, de man met de scooter! Hij wilde me er wel heen brengen, maar voor 200.000 dong, en zonder helm. Het dubbele van wat een taxi zou vragen, dus ik probeerde nog te onderhandelen, maar toen zei hij: fine, then you walk. Dus toch maar voor teveel geld op een scooter gestapt haha. Toen ik aankwam werd me meteen een welkomstdrankje aangeboden aan de strandbar en hebben we nog een tijdje wat zitten drinken met een groepje. Er kwam ook nog een local langs uit het dorpje, die allemaal leuke spellen aan ons leerden die ik helaas veel verloor, en je straf was een lelijk gezicht trekken naar de rest. Na een veel te korte nacht slapen werd ik wakker met het geluid van de golven en de muziek van de bar. Ik ging ontbijten met pannenkoeken en daarna zat ik met de 2 Duitse meisjes die ik de nacht ervoor had leren kennen, en een jongen uit Australië. We deden eerst yahtzee , en daarna besloten we op zoek te gaan naar een waterval in de buurt die erom bekend staat dat mensen hem niet kunnen vinden. Klinkt als een geweldig idee vonden wij!

Na 4 uur lopen door de bergen en over vallende steentjes heen klauteren vonden we het toch wat minder geslaagd, maar het was in ieder geval gezellig en we hebben een echte loser foto gemaakt bovenop de berg die ik als het goed is binnenkort krijg. Op de terugweg kwamen we echter finns ouders tegen (Finn is de Australiër) en die hadden het wel gevonden! Blijkbaar hadden we de blauwe pijl op de grond moeten volgen die wij voor afval hadden aangezien, oeps.. Die moeder wilde ons gelukkig de waterval graag laten zien. We moesten over rotsen klimmen en ons door stekel paadjes werken, maaar het was het waard! Het was heel mooi en we zijn er meteen ingesprongen, zo verkoelend en echt een beloning na een lange, lange tocht haha! We waren precies toen het donker werd terug, en toen zijn we ook de zee nog maar in gerend. Na een douche zijn we op het strand gaan eten met een hele lekkere speciale cocktail erbij. Een van de medewerkers daar is erg goed in cocktails maken en liet ons graag zijn experiment proberen. 's avonds zaten we nog gezellig aan de bar met de nieuw aangekomen mensen te praten. Na een tijdje was ik toch wel moe en ik moest de volgende ochtend de bus hebben dus ik ging maar slapen, weer met de zee op de achtergrond.

De laatste ochtend zou ik ontbijten met de Duitse meisjes, maar ze waren nog niet wakker dus ik wachtte op het strand om half 10, moest kwart voor 11 klaarstaan voor de bus hadden ze gezegd. Toen kwam Chris naar me toe, heeee wat ga je doen vandaag? Dus ik zei; met de bus naar hoi an. Of ik dat al geregeld had, vroeg hij. Dus ik zei: ja, dat zou jij gister voor mij doen? Toen kreeg hij stress en moest ik METEEN weg en naar de bus, Pff wat een stress was dat! Hij was het dus vergeten haha. Maargoed na weer een aardig onveilige scooter rit zat ik dan toch eindelijk in een busje! Op naar hoi an!

  • 17 Maart 2016 - 13:31

    Oma Verdouw:

    Hallo Carmen, je maakt veel mee en al n een korte tijd.
    Leuk om zo mee te leven, maar pas goed op!
    Lfs, ook van Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Ik ben Carmen, 18 jaar. Ik heb een tussenjaar tussen school en studeren waarin ik ga reizen

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 3108

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: