Dalat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Carmen Beek - WaarBenJij.nu Dalat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Carmen Beek - WaarBenJij.nu

Dalat

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

14 Maart 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

En daar zat ik weer in een bus, met een Nederlands meisje dit keer ! Ik hoopte dat ik kon slapen in de bus, maar dat ging dus mooi niet gebeuren haha. de bus maakte elke 3 meter een soort van sprong over hobbels, en wij waren achterin gaan zitten waar het nog een tikje erger was, niet zo slim dus. Maar het was eigenlijk wel een soortvan leuk, klein avontuurtje ! Na 5 uur ongeveer kwamen we aan in dalat. Het zag er erg leuk uit, gebouwen in lieve kleuren en een enorm meer. Toen we de bus uitgingen stond daar al een mannetje met een scooter op me te wachten, maar dit keer met een naambordje ! Hij was de pick-up service van mijn hostel. In het hostel waren ze allemaal super aardig en werd ik meteen uitgenodigd voor een gratis welkomstdiner met alle nieuwe mensen van die dag. Het eten was heerlijk, rijst met ei, tofu, groente, een soort eisoep en loempia's. Ook schenken ze gratis bier voor een halfuur. Heb tijdens dat eten al veel mensen gesproken! Was helaas te moe om nog iets te doen die avond en aangezien er niemand meer bij was gekomen in mijn kamer heb ik genoten van m'n eerste nacht in privacy, heerlijk! Ik werd heel tevreden wakker en ging ontbijten op het dak, met uitzicht over de hele stad! Overal gebouwen en bergen, en een broodje met scrambled eggs. Later die ochtend had ik een Tour door de countryside met 3 meisjes waarvan ik eentje via via kende, dus dat was heel leuk! We gingen langs een bloemen kas, en daarna een koffie plantage waar ze koffie maken met behulp van wezels, heel interessant maar de wezels zagen er heel sneu uit.. In kleine kooitjes in de brandende zon.. Dus de koffie heb ik maar niet gedronken. Daarna gingen we naar een insect farm waar ik een krekel heb gegeten, je voelde alle pootjes in je mond heel raar! Er zaten daar ook weer heel veel dieren in kleine kooitjes voor het vermaak van toeristen.. Gelukkig gingen we snel weer weg, naar de zijde fabriek. Dit was echt heel interessant om te zien hoe dat gemaakt wordt ! Er werken ook echt veel mensen daar. In dalat gingen we nog naar de crazy house, een soort gebouw bestaande uit 4 'huizen', met allemaal kamers en gangetjes, en alles was verbonden met allemaal trappen. Eenmaal terug in het hostel begon mijn volgende avontuur; de badkamerdeur.

De badkamerdeur ging niet open. Ik dacht dat hij op slot zat. Ook lag er een nieuwe tas in de kamer dus ik bad er blijkbaar een roommate bij! Ik dacht die is vast bezig op de badkamer. Maar na 20 minuten ging de deur nog steeds niet open.. Dus ik naar de receptie, want ik moest echt heel nodig plassen haha! Ze pakten alle sleutels die ze hadden en gingen mee naar de kamer. Na 10 minuten was de deur eindelijk open! We weten nog steeds niet hoe het kan, want het nieuwe meisje zei dat ze hetzelfde probleem had toen ze binnenkwam. Maar de deur was nu eindelijk open!!

Die avond gingen we de zonsondergang kijken op het dak, wat heel mooi was. Ik ging die avond op de markt noodlesoep eten met de andere Nederlandse meisjes en daarna eindigden we in een koffietentje met de beste smoothies ooit! Ik raak hier wel een beetje verslaafd aan smoothies, ik kan er zo 3 op een dag drinken ze zijn ook nog eens super goedkoop.

De volgende dag ging ik met mijn nieuwe kamergenootje, Ellie uit Engeland, naar een waterval. Ze hadden daar een soort rodel/achtbaan achtige rails die naar beneden liep langs de waterval. De waterval was echt adembenemend mooi en het was nog best rustig ook. Daarna besloten we op de markt te gaan eten. Je zit dan op kleine plastic stoeltjes en ze maken voor een lage prijs het lekkerste eten voor je. Je krijgt er altijd Chili en Soja saus bij en het is altijd heeeel veel eten, maar je kan het gewoon niet laten staan het is te lekker! Daarna waren we moe dus zijn we gecrasht in onze kamer.
Toen we beneden zaten heb ik nog een uur zitten praten met de eigenaar, hij slaapt dus 3 uur per nacht en is verder altijd aan het werk, ik vond het best heftig.. Wat wel leuk is; hij heeft zijn dochter Chili genoemd , omdat ze klein maar spicy is haha! Hij nodigde me daarna uit voor een 2e gratis diner in het hostel, wat ik helemaal niet erg vond. Na het diner ging ik met Ellie naar de 100 rooftop bar lopen. Eerst langs het meer, waar alle stelletjes zitten, dan over de markt, waar het tot 's avonds laat druk en levendig is. De bar zelf was een soort 2e crazy house met allemaal trappen en een soort van grot kamers, waar je doorheen loopt met een drankje en de weg naar boven moet vinden. Toen we het eindelijk hadden gevonden zagen we iemand die Ellie kende en ik kwam ook de Canadees tegen die ik in mui ne had leren kennen, heel grappig! Heel veel nieuwe mensen ontmoet weer, het was een hele leuke avond, die eindigde met een sprint naar een taxi omdat we echt niet meer naar huis wilden lopen met pijnlijke voeten. De volgende dag was het tijd om de bus in te gaan, op naar een nieuwe plek! Met wel een beetje een verdrietig gevoel, want wauw wat was dalat leuk!

  • 14 Maart 2016 - 10:48

    Hanny:

    Lieve Carmen, wat schrijf je superleuk en wat maak je veel mee! Blijf schrijven, blijf genieten en blijf goed op jezelf passen! Love you! Lfs mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Ik ben Carmen, 18 jaar. Ik heb een tussenjaar tussen school en studeren waarin ik ga reizen

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 3097

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: