Achterop de motor mee naar Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Carmen Beek - WaarBenJij.nu Achterop de motor mee naar Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Carmen Beek - WaarBenJij.nu

Achterop de motor mee naar Hue

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

01 April 2016 | Vietnam, Hué



In hoi an stond ik 's ochtends vroeg klaar om te gaan. Er zou een scooter komen om me naar hue te brengen! Het was alleen niet echt een scooter maar een enorme motor, maar dat was juist gaaf! Mijn tas werd achterop gebonden en daar gingen we. Eerst langs een strand waar vissers bezig waren met hun met binnen halen, en ik mocht helpen , superleuk!
Daarna ging de weg de bergen in over een heel mooi stuk. Het werd alleen wel een beetje koud met wat mist maar dat maakte niet zoveel uit want het was echt mooi. We reden ook langs ruïnes van oorlogs bunkers waar ik mocht gaan kijken. Daar stond een bruid haar fotoshoot te doen. Die fotoshoots in bruidsjurken zijn blijkbaar nogal een ding hier want je ziet het bijna overal! Toen reden we langs nog een klein vissersdorpje met heel veel bootjes wat ook heel bijzonder was. Na ongeveer 7 uur rijden waren we in hue, waar mijn driver me nog bij vrienden van hem een bus ticket probeerde aan te smeren maar daar had ik niet zo'n zin in dus ik ging naar mijn hostel. De eigenaar was weer heel aardig en hielp me meteen met een Tour regelen voor de dag erna. 's Middags ben ik naar de citadel geweest, het belangrijkste stuk van hue. Het was een ommuurde oude stad met allemaal Chinese hallen en gebouwen van keizers erin. Na 2 uur was ik er wel klaar, het was wel mooi maar ik had het allemaal wel gezien. Ik ben een kip curry met rijst gaan eten met uiteraard weer een smoothie, en daarna gedoucht en lekker op de kamer gezeten met een ander meisje wat heel gezellig was.

De volgende dag was mijn Tour naar de DMZ, de demilitarised zone. We gingen langs de scheiding tussen noord en zuid Vietnam, zagen allemaal kraters van bommen en we gingen langs een museum met allemaal foto's van de oorlog. Buiten het museum stonden Amerikaanse tanks, helikopters en vliegtuigen, en een Amerikaanse bunker. We gingen ook naar de tunnels waar Vietnamezen 6 jaar lang hebben geleefd tijdens de oorlog, met allemaal familie grotten erin. Het was heel indrukwekkend. er zijn daar tijdens de oorlog ook baby's geboren! We hebben door de tunnels gelopen en daarna gingen we nog naar een begraafplaats, wat ook heftig was. Toen was het tijd om weer terug te gaan.

's Avonds heb ik noodles gegeten met het Duitse meisje op mijn kamer en we zijn niet al te laat naar bed gegaan want de volgende dag had zij de DMZ Tour en ging ik weer naar de volgende plek toe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Ik ben Carmen, 18 jaar. Ik heb een tussenjaar tussen school en studeren waarin ik ga reizen

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 3093

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: